REALNOŚĆ ZAŁOŻEŃ
Porównanie omawianej działalności wycieczkowej z zaleceniami programowymi i zarządzeniami, władz oświatowych jest wymownym dowodem konieczności szybkiego zreformowania istniejącego systemu krajoznawstwa i turystyki szkolnej. Realność założeń przedstawionego systemu rozwoju krajoznawstwa i turystyki dzieci i młodzieży potwierdzają wyniki działalności kierownictwa tego ruchu w makroregionie południowo-zachodnim. Wizytatorzy, metodycy, do spraw krajoznawstwa i turystyki Kuratoriów Oświaty i Wychowania: Bydgoszczy, Kalisza, Konina,:Piły, Poznania,, Jorunia, i Wrocławia wypracowali międzywojewódzki system informacji i wymiany .turystycznej. Przekazując sobie wzajemnie dane o wartościach krajoznawczo-turystycznych własnych województw, przetransformowane w programie działalności dostosowany do warunków województwa, wyprzedzili być może wstępny etap „inwentaryzacji krajoznawczej”, dla potrzeb realizacji procesu nauczania i poszli dalej, realizując program międzyregionalny, oparty na referowanych uprzednio założeniach.
Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: